کد خبر: ۶۸۶۳
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

نوجوانی که هفت سالگی حافظ کل کتاب خدا شد

محمد‌ارمیا نیرومند کار حفظ قرآن را به‌صورت علمی و اصولی با حضور در مکتب‌الزهرا (س) و مؤسسه آموزش قرآن انصاربن‌الجواد (ع) از پنج‌سالگی شروع کرد.

در خانواده‌ای قرآنی بزرگ شده است. با بهره‌گیری از آموزش استادان مکتب‌الزهرا (س)، حفظ کامل قرآن را از پنج‌سالگی آغاز و در مدت دوسال، کل قرآن را حفظ کرد. کسب رتبه اول حفظ قرآن در مسابقات کشوری، از‌جمله افتخارات این نوجوان قرآنی است. محمد‌ارمیا نیرومند متولد سال‌۱۳۸۹ ساکن محله سجاد است.

- چه شد به فکر حفظ قرآن افتادی؟
پدرم از قاریان بین‌المللی قرآن و مادرم نیز از قاریان و مدرسان قرآن هستند. همیشه صدای قرآن در خانه ما شنیده می‌شد.

- کدامشان نقش بیشتری داشتند؟ پدر یا مادرت؟
پدرم زمانی‌که خیلی کوچک بودم، حفظ قرآن را شروع کرده بود. او می‌گوید هر زمانی‌که به حفظ قرآن می‌پرداخته و به نوار‌های قاریان مشهور مانند عبدالباسط، محمد‌انور و دیگران می‌پرداخته، من نیز کنارش می‌نشسته‌ام و با علاقه زیاد، به حفظیات گوش می‌سپردم.

- حتما به مراکز حفظ هم مراجعه کرده‌ای؟
بله، کار حفظ قرآن را به‌صورت علمی و اصولی با حضور در مکتب‌الزهرا (س) و مؤسسه آموزش قرآن انصاربن‌الجواد (ع) از پنج‌سالگی شروع کردم.

- چقدر زمان برد کل قرآن را حفظ کنی؟
در هفت‌سالگی سی‌جزء قرآن را همراه معنی، دستور صرف و نحو و زمان نزول آیات حفظ کردم. بعد‌از آن نیز برای ماندگاری دائمی و همیشگی، آیات قرآن را در ذهن مرور و آیات را تکرار می‌کردم.

- در چه مسابقاتی شرکت کرده‌ای؟
در مسابقات قرآن دانش‌آموزی در استان مقام اول را بار‌ها کسب کرده‌ام. دوسال قبل نیز در مسابقات کشوری حفظ قرآن شرکت کردم و رتبه اول مسابقات را به دست آوردم. لوح تقدیرم در مسابقات کشوری توسط حاج‌آقا قرائتی امضا شده بود.

- در سال‌های حفظ با حافظان و قاریان قرآن ارتباط داشتی؟
بله، با شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، از قاریان مشهور مشهد و کشور، آشنایی داشتم. ایشان از دوستان نزدیک و صمیمی پدرم بود؛ حتی به خانه ما رفت‌و‌آمد داشت.

- از ایشان خاطره‌ای هم داری؟
زمانی‌که شهید حاجی‌حسنی راهی سفر معنوی مکه بود، شالی را به ایشان دادم و خواستم آن شال را با خانه خدا و حرم پیامبر (ص) متبرک کند و برایم بیاورد. اما با شهادت او در حادثه منا، شال متبرک به دستم نرسید.

- به‌جز قرآن چه علاقه‌های دیگری داری؟
در ورزش شنا تا مرحله غریق‌نجاتی هم پیش رفته‌ام. مدتی هم هست که کاراته را شروع کرده و پیشرفت خوبی داشته‌ام. دوست دارم این رشته را تا مراحل قهرمانی ادامه بدهم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر